lördag 29 september 2007

Lördag...

Lördag idag!

Ja ha så var det upp tidigt i morse.I väg till jobbet för idag skulle det komma en sjurkominikatör super spänande.
Det var dock inte första gången jag läser mina hundar hos gabriela men det är sååå spänande vad dem små liven har att säga.
kl:08:45 gick jag in med min första hund Tinqa som jag har läst en gång tidigare.Denna gång va hon lite tjurig inte riktigt 100 men i alla fall så tyckte hon att hon skulle få bestäma och hon har tagit på sej rollen att ta han om saker oting o tänker jag efter så gör hon faktist det.
När det kommer nån eller knackar på dören är hon först vid dören och antagligen säger hon just då till mej "gå o sätt dej matte jag tar hand om det här"
Men så ska det inte få fortsätta det vill jag lova.
Sen diskutera vi lite valp planer hon ville inte ha valpar nu tack för det utan det skulle bli till våran så det var vi överräns om.
Men hon visste inte om hon ville ha dem här hemma hos oss, utan hon ville nog ha dem på det förra stälet där hon hade sin första valpkull.
Så kommer nog inte fallet bli.
Men det va givande och prata med henne i alla fall=)
Sen lite senare på dagen gick jag in med hund nr 2 Tinqas son.han läste jag för första gången 4 månader sen och då mådde han inte alls nåt bra och nu under sommaren har vi gjort o försökt få honom frisk och vi har lyckas en bit på vägen och det känns skönt.nu ska han bra få årdnig på sin rygg o nacke hos en kriopraktor.Och han var något arg på mej för att jag inte tagit honom med ditt ännu.Men det ska vi ta tag i=)¨
Så vips gick hela dagen hem sen i vägg igen till farmor o farfar och äta middag.
Fick inte njuta av den goda maten o efterrätt för jag fick nåt fruktan svärt ont i magen så jag va tvungen att go o lägga mej. Och visst jag somna såååå söt.
Men det var otroligt skönt att sova den där stunden.
Imorgon ska vi till pappas grav 1 år sen han dog.Kan inte fatta.
Måste juh nämna den glada nyheten för fredagen Pyret hund nr 3 fick sitt hd resultat från skk hon är fri hd grad A jhiiippiiiiiiiiii=)
Nej nu ska jag inte sitta och skriva här med känns det som,måste nog go och sova nu
zzzZZZzzz.
Hej då och god natt.

Inga kommentarer: